پذیرش سفارشات نوشتن مقاله کنفرانس های ملی و بین المللی

داوری و پذیرش مقاله کنفرانس های ملی و بین المللی

پذیرش سفارشات نوشتن مقاله کنفرانس های ملی و بین المللی

داوری و پذیرش مقاله کنفرانس های ملی و بین المللی

داوری و پذیرش مقاله کنفرانس های ملی و بین المللی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

 

 

 

 

نتیجه تصویری برای مقاله کنفرانس

 

 

 

 

روش های ارائه مقاله کنفرانس و مواردی که باید حتما بدانید

کنفرانس های علمی معمولا توسط دانشگاه ها، پژوهشکده ها و نهادهای علمی با یک حوزه کاملا مشخص علمی برگزار شده و هدف آن تبادل نظر و ارائه ایده های جدید و به چالش کشیدن آنها می باشد. مزیت مقاله کنفرانسی نسبت به مقاله ژورنال پذیرش سریع تر آنهاست و این به علت آن است که در یک بازه زمانی خاص که عموما در سایت کنفرانس اطلاع رسانی میشود، مقالات داوری و اعلام نتیجه می شوند.

معمولا در  کنفرانس‌ها مهلت ارسال مقاله (Deadline) تعیین شده و در صورتی که مقاله پس از مهلت تعیین شده برای کنفرانس آماده گردد، امکان ارسال آن از طریق سایت وجود نخواهد داشت. پس از نوشتن مقاله مطابق با چارچوبهای  نگارش مقالات مربوط به آن کنفرانس و ارسال به موقع آن (Submit)، فرآیند داوری مقاله آغاز می‌شود که بسته به کنفرانس از چند روز تا چند ماه این زمان متغیر خواهد بود. معمولاً چند داور که در زمینه مقاله ارسال شده دارای دانش و تجربه مناسبی باشند، توسط کمیته علمی کنفرانس تعیین شده و مقاله شما را مطالعه می‌کنند، در نهایت، نتایج داوری به اطلاع نویسندگان مقاله رسانده می‌شود. ممکن است مقاله رد(Reject) شود، ممکن است مقاله قبول شود (Accept) و یا گاهی مقاله پذیرش مشروط میشود به این معنی که شما پس از رفع برخی اشکالات در بازه زمانی خاص مجددا مقاله را ارسال کرده و درصورت تایید نهایی داور یا داوران مقاله پذیرش نهایی خواهد شد.

معیارهای اصلی برای سنجش اعتبار یک کنفرانس سابقه کنفرانس، محل برگزاری کنفرانس، کمیته برنامه‌ریزی علمی کنفرانس، حمایت کنندگان کنفرانس و تیم داوران آن می باشد. هرچه کنفرانس سابقه بیشتری داشته باشد اعتبار کنفرانس بیشتر است. معمولا کنفرانس‌های جدیدتر جهت تبلیغ و مطرح شدن، تعداد بیشتری از مقالات را می‌پذیرند و در عین حال داوری ساده‌تری انجام می‌دهند. در حالت عکس کنفرانس های با سابقه تر داوری دقیق تری را انجام داده و پذیرش مقاله در آنها به سادگی امکان پذیر نیست.

در کنفرانس‌ها، بابت شرکت در کنفرانس و چاپ مقاله هزینه‌ای دریافت می‌شود که اصطلاحاً هزینه ثبت نام (Registration) گفته می‌شود. البته معمولا در کنفرانس ها بدون ارسال ارایه مقاله نیز می‌توان با پرداخت هزینه ثبت نام و فقط به عنوان شرکت کننده حضور داشت.

برای تشویق نویسندگان و شرکت کنندگان به حضور و ثبت نام به موقع در کنفرانس، معمولا هزینه تعیین شده اولیه برای ثبت نام (Early registration) کمتر است و معمولا پس از سپری شدن زمان ثبت نام زودهنگام، هزینه بیشتری باید بپردازید. همچنین بیشتر کنفرانس‌ها برای دانشجویان و یا اساتید، تخفیف ویژه ای قائل می‌شوند که در بخش هزینه ثبت نام اعلام شده در سایت کنفرانس اطلاع رسانی می شود.

در قسمت تاریخ‌های مهم (Important Dates) سایت کنفرانس یا پوستر های فراخوان کنفرانس، اطلاعات مهمی از جمله مهلت ارسال مقاله، تاریخ اعلام نتایج داوری، مهلت ارسال نسخه نهایی مقالات پذیرفته شده، تاریخ ثبت نام در کنفرانس (Registration) و تاریخ برگزاری کنفرانس (Conference dates) اعلام میشود و در صورتی که هر تغییری به هر دلیلی در هریک از این تاریخها به وجود بیاید، از طریق همین بخش بروزرسانی و اطلاع رسانی خواهد شد.

مقالات ارسال شده برای کنفرانس دارای قالب یا فرمت نگارش (Template) مشخصی می‌باشند که کاملا مخصوص به آن کنفرانس می‌باشد. به عنوان مثال نوع قلم، اندازه قلم و یا حتی دو ستونه و یا تک ستونه بودن مقاله در کنفرانس‌های مختلف، متفاوت است. هر مقاله‌ای که به کنفرانس ارسال می‌شود، می‌بایست قواعد نگارش مقالات مربوط به آن کنفرانس را کاملا رعایت کند. در صورت عدم رعایت، در بیشتر اوقات مقاله بدون داوری شدن، رد می‌شوند.


مقالات کنفرانس ها معمولا به دو شکل کلی مورد پذیرش قرار میگیرند:

الف) ارایه شفاهی (Oral): در صورتی که مقاله شما بصورت شفاهی پذیرفه شده باشد، مقاله به صورت شفاهی در زمان تقریبی بیست دقیقه باید برای حاضرین ارایه شود. در این حالت پانزده دقیقه برای ارایه نویسنده و پنج دقیقه پایانی برای پرسش و پاسخ در نظر گرفته می‌شود. فایل ارایه باید به صورت پاورپوینت (PowerPoint) بوده و از قبل برای کنفرانس ارسال شده باشد.
ب) پوستر (Poster): اگر داوران با ارایه مقاله به صورت پوستر موافقت کرده‌ باشند، فرد بایستی پوستر مقاله را طبق فرمت تعیین شده کنفرانس، تهیه کرده و در محل تعیین شده قرار دهد. معمولا زمان مشخصی در اختیار نویسندگان قرار داده می‌شود تا بتوانند در مورد مقاله خود به شرکت کنندگان توضیح دهند.
توجه به این نکته ضروری است که در هر دو حالت ارائه بصورت شفاهی یا بصورت پوستر، حداقل یکی از نویسندگان می‌بایست در کنفرانس ثبت نام کرده و جهت ارایه مقاله حضور پیدا کند.

معمولا در کنار کنفرانس‌ها، کارگاه‌های جانبی و تخصصی (Workshop) مرتبط با موضوعات کنفرانس نیز ارائه میشود.

مقالات پذیرفته/ ارایه شده در یک کنفرانس در مجموعه مقالات کنفرانس با نام proceeding چاپ می‌شوند. سایت‌های مختلفی وجود دارد که کنفرانس‌های تخصصی مرتبط با رشته‌ها را به صورت دسته‌بندی شده و بر اساس تاریخ و زمان برگزاری کنفرانس ارایه می‌کنند از جمله:  www.allconferences.com و سایت www.conferencealrets.com که تاریخ کنفرانس های کل دنیا در کلیه حوزه ها را اطلاع رسانی میکنند و با عضویت در آنها از طریق ایمیل و بصورت ادواری به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

در ایران نیز سایت civilica.ir مجموعه مقالات کنفرانس های معتبر داخلی، ملی و بین المللی را دسته بندی و در اختیار پژوهشگران قرار میدهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۱۵
امیرارسلان ارسلان

مقاله کنفرانس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی